Dlaczego warto szkolić pracowników i podnosić ich kompetencje?

Szkolenie pracowników zawsze wywiera pozytywny wpływ na funkcjonowanie firmy, nie tylko wewnątrz jej struktur ale także i na rynku. Szkoleń nie należy traktować wyłącznie w jako wzbogacenia wiedzy pracownika.

Korzyścią wynikającą ze szkolenia jest to że pracownicy rozumieją i wiedzą co, kiedy i jak robić. Przeszkoleni pracownicy potrafią lepiej sprostać wymogom stawianym przez daną pracę. W linii prostej szkolenie podnosi efektywność (zwiększa sprawność wykonywanych zadań) oraz ilość i jakość produkowanych wyrobów lub oferowanych usług (ogranicza korekty i redukuje potrzebę kontroli).

Szkolenie pracowników powoduje wzmocnienie odczucia utożsamienia się z organizacją. Pracownik zaczyna lepiej rozmieć cele i misje jakie są przed nim stawiane, jak i decyzje podejmowane przez zarząd. Dzięki temu staje się bardziej świadomy w jakim kierunku organizacja zmierza a także, jaki jest jego wkład w realizację celów.

Szkolenia ograniczają rotację pracowników zmniejszając prawdopodobieństwo ich odejścia, gdyż ułatwiają pracę i przygotowują do nowych kompetencji/obowiązków. Dzięki temu wydatnie redukując koszty z tym związane. Szerokie spektrum naszych szkoleń powoduje, że przeszkolone osoby stają się potencjalnymi kandydatami na ewentualne nowe stanowiska w firmie tworząc wewnętrzny rynek pracy.

Szkolenia są bardzo pomocne, gdy zachodzi potrzeba zmian w organizacji a pracownicy muszą sobie jakoś z nimi poradzić, ale także dają możliwości w sytuacjach trudnych dla firmy. Dzięki podjętej przez zarząd inicjatywie pracownicy nie boją się reorganizacji i stają się bardziej elastyczni, chętniej decydują się na zdobycie nowych umiejętności i przystosowują się do nowych warunków bez szkody dla organizacji.
Firma, która inwestuje w swoich pracowników kształtuje ich motywację, gdyż wysyła do nich silny sygnał, że potrzebę ich rozwoju traktuje poważnie. Pracownicy dostrzegają, że ich kompetencje są podnoszone i tworzy im się nowe możliwości, co w przyszłości może mieć odzwierciedlenie w warunkach zatrudnienia. Wiele organizacji traktuje bowiem szkolenia jako formę nagrody (motywacji) za dobrze wykonywaną pracę.

Szkolenia wydatnie polepszają komunikację wewnątrz przedsiębiorstwa. Dzięki temu, że wysyła się na nie pracowników z różnych komórek organizacyjnych, pracownicy mają niebywałą okazję, aby wymienić doświadczenia i, poznać się. Szkolenie jest polem nauki współpracy i ma na celu wypracowanie efektywnych kanałów komunikacji pomiędzy różnymi szczeblami zarządzania w organizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *